Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Yerel Seçimler için 'Etkisi Kanıtlanmış' 9 Farklı Propaganda Yöntemi

Bu hafta kampanyalarda kullanılacak propaganda malzemelerinden örnekler vereceğim. Bu yöntemlerin tamamı ya da bir bölümü kampanyalara uyarlanabilir. Önerilen başlıklar sadece fikir vermek amacından ibaret. Malzemeleri bölge ve hedef kitlenin profiline uygun olarak seçmekte yarar var. Seçim stratejisini kurgularken sosyal psikolojinin

Referans Gazetesi
1 Yerel Seçimler için 'Etkisi Kanıtlanmış' 9 Farklı Propaganda Yöntemi

Küçük ayrıntılara dikkat!
 
· Konuşmalarınızda dev boyutta istatistik grafikler kullanmaktan çekinmeyin.
· İnternet sitelerinde dikey pencereler (vertical banner) kullanarak kampanya mesajlarınızı olabildiğince çoğaltın.
· Spor aktivitelerine ve sporcu ruhuna hitap edin. Aksiyonlarınızda yerel takımların renklerini kullanmayı unutmayın.
· Kadın seçmeni ihmal etmeyin. Onların adına gönderilecek bir tebrik size olan ilgiyi artıracaktır.
· Her vaadinizi sloganlaştırın. Bu işi uzman bir kadroyla yapın. Tıpkı reklamlarda olduğu gibi ilk üç sloganınızın "cıngılı" (reklam müziği) bulunsun!
· Sloganlarınızı olabildiğince seslendirmeye çalışın.
· Vaatlerinizi paradoks eylemlerle ortaya koyacak simgeler yaratın. (Örneğin çamurlu yollar için galoş, yoldaki çukurlar için yara bandı, hava kirliliği için maske gibi)
· Rakiplerinizle aynı kare içinde görünmemeye bakın.
· Konumlandırma yaparken kendinizi çok renkli, rakipleri ise siyah beyaz renklerle betimleyin.
· Aynı kural parti amblemleri için de geçerlidir. Kendi partinizinki renkli, rakiplerinki ise koyu gri!
· Partinizin propaganda müziğini canlı kullanmaya bakın.
· Abone makbuzu ve vergi ihbarnamesi gibi kâğıt materyalin arkasına mesajınızı yazın ve postalayın.
· Çizgi yoluyla öyküleştirme (cartoon comics) yöntemine önem verin. Başrol hep sizde olsun.
· Yerme ve tenkitlerinizi kahverengi; vaatlerinizi ise mutlaka renkli zeminler üzerine yapın.
· Adınız ve soyadınız hep aynı harf karakteriyle yazılsın. Baskı renklerini asla değiştirmeyin.
· Görüntülerinizde "stüdyo fotoğraflarını" değil, halkın içinde çekilmiş "doğal enstantaneleri" kullanın.
· Her ortama ailenizle birlikte çıkın. Görüntüleriniz sevecen bir aile izlenimi versin. Ancak kıskançlık hislerini tahrik etmeyin!
· Harf ve sayıların içerdiği anlamları kullanmaya gayret edin. Anafikri daima görsel bir simgeye bağlayın.
· Yaya propagandası (pavement lecture) önemli bir süreçtir. Yolda yürüyen insanları etkileyecek aksiyonlar yaratın. Ancak rahatsız edici olmayın.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/yerel-secimler-icin-etkisi-kanitlanmis-9-farkli-propaganda-yontemi_65542.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Özellikle 5.tüyo çok önemli ve katılıyorum. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!