Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Yapı Sektöründen 'Evini Yenile Türkiye' Kampanyası

“Evini Yenile Türkiye” kampanyası 31 Ağustos 2009 Pazartesi günü Swiss Otel’de düzenlenen bir basın toplantısıyla duyuruldu. Kampanya kapsamında, 100 bin tüketiciye Halkbank tarafından % 0,33’ten başlayan faiz oranları ile kredi verilmesi ve yapı sektörüne 1 milyar TL’nin üzerinde iş hacmi yaratılması hedefleniyor.

yapi.com.tr
6 Yapı Sektöründen 'Evini Yenile Türkiye' Kampanyası

br >
“Kazan, kazan, kazan”

Toplantıda konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ise kampanyayla ilgili şunları söyledi:  “Biliyorsunuz uyuşmazlıklarda en ideal çözüm ‘kazan – kazan’ yöntemidir. Bu yöntem, pastadan dilim çalmak yerine, pastayı büyütelim yaklaşımıdır. Bugün bir ‘örnek olay’ ile karşı karşıyayız. Zirâ burada bir ‘kazan – kazan – kazan – kazan’ durumu söz konusu. Yani “duble kazan – kazan” durumu var önümüzde. Bankayı, üreticiyi, tüccarı ve tüketiciyi bir potada, aynı ortak payda ve çıkarda birleştiriyoruz.

2009’un ilk çeyreğinde, yüzde 13,8 küçülme yaşayan ülkemizde, inşaat sektöründeki küçülme, yüzde 18,9 olarak gerçekleşti. Öte yandan yapı malzemeleri sektörü, vergi indirimlerinden ve teşviklerden de faydalanamamıştı. Oysa Türkiye’nin en büyük sorununun bugün işsizlik olduğu hatırlanırsa; sektörün önemi daha da iyi anlaşılır. Büyümenin itici gücü olma özelliğiyle, ayrıca talep değişimlerine hassasiyeti yüksek olan bu öncü sektörümüzün daha fazla desteklenmeye ihtiyacı var. Eylül, Ekim ve Kasım aylarını kapsayan “Evini Yenile Türkiye” kampanyamız, sektöre ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken, tüketiciye çok cazip fırsatlar sunacak. Önümüzdeki 3 ay boyunca kampanyadan 100 bin tüketicinin yararlanmasını bekliyoruz. Ortalama bir evin tadilatını 10 bin Türk Lirası’ndan hesaplarsak, 1 milyar TL iş hacmi hedefindeyiz. TOBB olarak bu projeyi bir sinerji politikası olarak görüyoruz.”

Hisarcıklıoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Geçtiğimiz yıllarda gayrimenkul sektöründe yaşanan arz patlaması ve konutlara bir yatırım aracı olarak gösterilen yoğun ilgi nedeniyle ilginç bir durumla karşı karşıya kaldık. Tüm parasını yeni alacağı eve kanalize eden eşler birbirine “bak ev alıyoruz ama sen de anlayışlı ol; başka masraf çıkmasın” dedi. Ev sahibi ile kiracı, evin tadilatını “kim yaptıracak” tartışmalarına girdi. Hal böyle olunca da bu evler üvey evlat muamelesi gördü. Yeni ev almayan pek çok vatandaş da vergi indirimlerinden faydalanarak ya beyaz eşya aldı, ya da mobilyalarını yeniledi. Evlerin mutfakları, banyoları, pencereleri, boyası unutulmak, ihmal edilmek zorunda kaldı.

Bugün başlattığımız kampanya kapsamında Halkbank’ın vereceği ihtiyaç kredisini  “Evde Yaşam Kalitesini Artırma Kredisi” olarak görüyorum. Şimdi Türkiye’deki 15 milyon konut için yenilenme fırsatı geldi. Vatandaş, uygun kredi sayesinde yaşam kalitesini yükseltecek. Daha konforlu, onu daha huzurlu kılacak bir yenilenmeye kavuşacak. Bunu yaparken de kendi ülkesinin ekonomisini besleyecek. Bu kampanyayla mutfak ve banyo musluklarından fırsat akacak. Fırsatlar penceresi açılacak. Ayrıca, bu çalışmanın oluşturacağı hareketlilik yeni istihdam olanakları sağlayacak ve hazır mutfağını ve banyosunu değiştirirken beyaz eşyalarını da değiştirmeyi düşünecek pek çok vatandaşı hesaba kattığımızda bir değer yağmuru yaratacak.

Bunlara ilave olarak, yapı sektöründe işçilik ve ustalıkta kayıt dışını azaltacak olması nedeniyle de bu kampanyayı önemsediğimizi vurgulamak istiyorum. Toplam kredi bedelinin yüzde 50’sini aşmayacak şekilde “işçilik, ustalık, hizmet bedeli gibi” masraflar banka tarafından kredi kapsamında değerlendirilecek. Bu hizmetler faturalandırılacağı için de kayıt altına girecek. Bir başka ifadeyle “Evini Yenile Türkiye” kampanyamız kayıt dışılığın önlenmesinde de rol oynamış olacak. Bugün, inşaat sektörü ile yaptığımız kampanyanın benzerlerini başka sektörlerle yapmak için çalışmalarımız sürüyor”.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4
http://www.yapi.com.tr/haberler/yapi-sektorunden-evini-yenile-turkiye-kampanyasi_71894.html

Read Comment Section
6 Yorum Yorum Yaz
  • Bu kampanyaya paydaş olarak TEKNİKERLER BİRLİĞİ'nin katılmamış olması son derece düşündürücüdür. Uygulamanın içinde olan Teknikerlerin bu kampanyaya dahil edilmesi gerekliliğine inanıyorum. YANITLA
  • çanakkalede yapı tasarım ve dekorasyonla ilgilenmekteyim bayi olmak istiyorum ama bayilik sanırım paylaşılmış durumda YANITLA
  • Bence; mimarlar bu kampanyanın müşterileridirler. Bugünden itibaren bu kampanyayı kullanarak hizmetlerini verme seçenekleri vardır. Kampanyaya dahil olan firmaların ürünlerini müşterilerine sunarak farklı ödeme alternatifleri sunarak, müşteri kazanabilirler. Evini veya ofisini iç mimara yaptıracak müşteri profili ile uygulamacı bayiye yaptıracak müşteri profili birbirinden farklıdır. Bu kampanyanın iki ayrı grup müşteri profili arasında geçişe sebep olma ihtimali çok düşüktür. Kaldı ki katılan firmalar üretici firmalar ve onların bayileridir. Dekorasyon hizmeti veriyorlarsa büyük oranda mimar kökenlidirler. YANITLA
  • Bu kampanyada dernekler bayiler ve üretici firmalar var ama esas bu işin ihtisas sahibi buişlerin uygulamalarının doğru yapılabilmesini sağlayacak içmimarlar yok .içmimarlar odasının neden bu projeye dahil edilmediğini merak ediyorum. YANITLA
  • işlerin açılmasına katkı yapacağından gönülden destekliyorum. duyurular yeterli olduğu ölçüde katılım artar. YANITLA
6 yorumdan 5 tanesi gösteriliyor.  1  |  2  |  DEVAMI
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!