Uzay Üssü Gibi Gar, Uçak Hızında Tren
Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD, Ankara’ya, inşa edilecek 5 yıldızlı hızlı tren garı için ihale hazırlıklarını tamamladı. Ulaştırma Bakanlığı, 100 milyon dolarlık yatırım gerektiren projeyi yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle ihale etmek için Yüksek Planlama Kurulu’na (YPK) izin başvurusunda bulundu.
Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD, Ankara’ya, inşa edilecek 5 yıldızlı
hızlı tren garı için ihale hazırlıklarını tamamladı. Ulaştırma Bakanlığı, 100
milyon dolarlık yatırım gerektiren projeyi yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle
ihale etmek için Yüksek Planlama Kurulu’na (YPK) izin başvurusunda
bulundu. |
-
Ne çektiysek şu çok şey bildiğini zanneden gerçekte taktığı gözlüklerden ötürü hiçbir şey bilmesi ve görmesi mümkün olmayan uzmanlardan çektik ve çekiyoruz... YANITLA
-
BÖYLESİNE ÖNEMLİ BİR YAPI TIPKI HAVAALANI TERMİNAL BİNALARI GİBİ ELE ALINMALIDIR. BÖYLE ÖNEMLİ YAPILAR GELECEĞE ÖNEMLİ ESERLER BIRAKMA FIRSATI YARATMAKTADIR. BİR ESERİN YARATILMASINDA YARIŞMA YÖNTEMİ TERCİH EDİLMELİDİR. ANKARA ESENBOĞA TERMİNALİNİN BİR ESER OLARAK DEĞERİ ORTADA İKEN GAR BİNASI GİBİ ÖNEMLİ BİR YAPI YİD MODELİ İLE YÜKLENİCİ FİRMALARIN BECERİ, BEĞENİ VE DAYaTMALARINA TERK EDİLMEMELİ. PROJEYİ YAPTIRIP SONRA İHALEYE ÇIKILMALIDIR. AYRICA CUMHURİYETİN SEMBOL YAPILARI ARASINDA ÖNEMLİ BİR YERE SAHİP MEVCUT GAR BİNALARI İLE UYUM KONUSUNDA DA TİTİZLİK GÖSTERİLMELİDİR. YANITLA
-
Osmanlı İmparatorluğu’ndaki ilk demiryolu, (İngiliz sermayesi ile) İzmir ile Aydın arasında 1856 -1866 yılları arasında yapılmış, bunu diğerleri izlemiştir. 19. yüzyılda dünyada yaygınlık kazanmakta olan kapitalist / emperyalist sömürgeleştirme politikalarını izleyen İngiltere, Fransa, Almanya, Amerika ve Rusya gibi büyük devletlerin, o sıralarda askerî, teknolojik ve ekonomik olarak gerileme dönemine girmiş Osmanlı ülkesine karşı izledikleri başlıca siyasetlerden birisi, ‘borçlandırma’ idi… Bunu da, genel olarak, Osmanlı devletindeki bayındırlık altyapısı alanında uygulamaya geçirmişlerdi. 23 Nisan 1920 itibariyle, Türkiye’nin ‘Mîsâk-ı Millî’ sınırları içinde bulunan bayındırlık altyapısı şu durumdaydı: Toplam demiryolları ağı 4.000 kilometredir; bu ağın da ancak %31’i Osmanlı’ya aitti; geri kalan %37’si Alman, %21’i Fransız ve %11’i de İngiliz şirketlerinin idi… 1930-1944 dönemi (Atatürk) belediyeciliği döneminin Türk belediyecilik ve imar hareketleri açısından temel özelliği, kentsel kamu hizmeti sağlayan ve çoğu yabancı sermayeli özel imtiyazlı şirketlerin, teker teker, kamulaştırılıp (yâni ulusallaştırılıp) belediyeleştirilmesidir. Bu tarihsel geçmişe sahip ülkemizde, 2009 yılında, Ulaştırma Bakanlığı’nın yapımını planladığı (günde 50.000, yılda 18 milyon yolcu kapasiteli, 6 – katlı ve toplam 185.106 m² inşaat alanına sahip) ‘Uzay Üssü Görünümündeki Ankara Hızlı Tren Garı’, Ankara – İstanbul hızlı tren hattının (diğerleri yanında) ilk istasyonu olarak tasarlanmış olup, ‘Avrupaî’ alışveriş merkezleri, 5- yıldızlı otel, restoran, sinema v.b. sosyal tesisleri de içerecek ve 100 milyon Dolar’lık ‘yap-işlet-devret’ (YİD) (borçlandırma) yöntemi ile, Avrupa’lı, Uzak Doğu’lu pek çok yatırımcıya açılacak imiş?!.. Yeni yapılacak ‘demiryolu uzay üssü’nün, tarihî Ankara Garı’na olan mimarî uyumsuzluğunun yanı sıra ve daha da vahim olarak, ulusal ve kentsel altyapı geçmişimize olan uyumsuzluğu uyarısını dile getirmek, zannediyorum, bir vatandaş ve uzmanlık görevi olarak, üzerimizdedir… Dr. Özer Bostanoğlu YANITLA
-
TOBB'UN BU TUR SOSYAL ETKİNLİKLERİNİ YAKINEN TAKİP ETTİĞİM İÇİN BENCE İHALESİZ VERİLMESİ GAYET DOĞAL. İDEAL BİR YERLİ KURULUŞ.... O GARDA HAKKARİDEN EDİRNEYE KADAR HERKESİN HİSSESİNİN OLMASI KADAR GUZEL BASKA BIRSEY OLABİLİR Mİ?? TEBRİKLER TOBB... YANITLA