Proje dört aşamada gerçekleşecek Projenin dört aşamada gerçekleşeceğini anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:
''Birinci aşama toplam 90 milyon yolcu kapasitesine sahip olan yolcuların kullanımına yönelik her türlü donanıma sahip 680 bin metrekare büyüklüğünde ana terminal, 170 bin metrekare büyüklüğünde ikinci terminal veya uydu terminal olmak üzere iki terminal binası, terminallerde toplam 88 yolcu köprüsü, 12 bin araçlık kapalı otopark, birbirinden bağımsız uluslararası ölçülere uygun büyük gövdeli (380, 777 gibi) uçakların da rahatlıkla inip kalkabileceği 3 pist, 8 paralel taksi yolu, yaklaşık 4 milyon metrekarelik apron, 3 teknik blok, bir kule, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminalleri, içinde hastane, ibadethane, kongre merkezlerinin yer aldığı diğer sosyal donatı alanları.'' Projede ikinci etap sonunda bir pist, 3 paralel taksi yolunun daha yapılacağını anlatan Yıldırım, üçüncü etapta ise deniz tarafına yapılacak 500 bin metrekare büyüklüğünde yıllık 30 milyon yolcu kapasiteli terminal binası, paralel taksi yolları, ilave apronla birlikte bir ilave pist daha yapılacağını söyledi. Dördüncü etapta ise 340 bin metrekare büyüklüğünde 30 milyon yolcu kapasiteli yeni bir terminal daha yapılacağını bildiren Yıldırım, böylece terminal alanının 1 milyon 400 bin metrekareye ulaşmış olacağını, toplam yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını kaydetti. Paralel taksi yolları, ilave apronla birlikte bir ilave pistin dördüncü etapta devreye alınacağını ifade eden Yıldırım, şöyle devam etti:
''Tüm etaplar tamamlandığında yaklaşık 1,5 milyon metrekarelik kapalı alanı, yıllık 150 milyon yolcu kapasitesi, 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşım raylı sistemle yapıldığı 4 ayrı terminal binası, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi, 8 kontrol kulesi, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil 6 pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6,5 milyon metrakare büyüklüğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, devlet konuk evi, yaklaşık 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, havacılık tıp merkezi, oteller, itfaiye ve garaj merkezi, ibadethaneler, kongre merkezi, güç santralleri, arıtma ve çöp bertaraf tesisleri gibi yardımcı tesislerden oluşacaktır''.
Yıldırım, yeni havalimanıyla, 3. köprüsüyle, Marmaray Projesi'yle, Avrasya Tünel Geçişi'yle, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Treni'yle, İstanbul-İzmir Otoyol Projesi'yle ve Kanal İstanbul yeni İstanbul şehir projeleriyle yedi tepeli İstanbul'un, yedi projeyle daha da taçlandırılmış olacağını ve geleceğin dünya markası şehri olma yönündeki iddiasını daha kararlılıkla ortaya koyacağını bildirdi. Paris'in yılda 50 milyon turistten 60 milyar avro gelir elde ettiğine dikkati çeken Yıldırım, İstanbul'un potansiyelinin Paris'ten daha az olmadığını hatta çok çok daha fazla olduğunu belirterek, şöyle devam etti: ''2020 Olimpiyatları'na, Avrupa Futbol Şampiyonası'na hazırlanan, aday olan, önemli alt yapı projelerini bir bir gerçekleştiren, dünyanın dikkatini çeken İstanbul'un yeni havalimanıyla, 3. köprüsüyle, Marmaray Projesi'yle, Avrasya Tünel Geçişi'yle, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Treni'yle, İstanbul-İzmir Otoyol Projesi'yle ve Kanal İstanbul yeni İstanbul şehir projeleriyle yedi tepeli İstanbul, yedi projeyle daha da taçlandırılmış olacak ve geleceğin dünya markası şehri olma yönündeki iddiasını daha kararlılıkla ortaya koyacaktır. Bu projelerle, Sultan Fatih'in fethederek bir çağı kapatıp bir çağı açtığı İstanbul, gelecek yeni bir çağın kapısını aralamaktadır. Projenin tekrar hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum''.
|