Sırada Tünel Yollar Var
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, 2010 yılı sonlarında İstanbul ve Eskişehir yollarıda yer altı yollarının ilk adımını atacaklarını belirtti, “Başkent’te artık tünel yolların zamanı gelmiştir” dedi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, 2010 yılı
sonlarında İstanbul ve Eskişehir yollarıda yer altı yollarının ilk adımını
atacaklarını belirtti, “Başkent’te artık tünel yolların zamanı gelmiştir”
dedi. |
-
Yakisani yapiyorsun baskan. herkes hakedildigi gibi yonetilir. sen de onu yapiyorsun. elalem 50, 100 sene once metro sorununu cozmus sen hala yol yap. Ankara'ya yakisani bu baskan. helal olsun sana YANITLA
-
bir tane istanbul var onu da boyle mahvetsin Gokcek. Butun dunya nasil daha canli yasanir sehirler yapariz diye dort donuyo, biz gidelim insanlari tunellere sokalim... YANITLA
-
10 Şubat 2009'da (ve yerel şeçimlerden önce), bu sitede yaptığım bir haber(e)-yorum'da, aşağıdaki görüşleri belirtmiştim: ‘Dördüncü kere’ Başkan seçilebilmeyi hâlâ düşleyebilen Gökçek, 15 yılda çözemediği, aksine, insan yerine motorlu taşıta verdiği öncelik yüzünden, Atatürk zamanında ve O’nun yakın gözetimi ve ilgisi altında yapılan Prof. H. Jansen planıyla “insan – ölçekli” tasarımlanan “Cumhuriyet Başkenti Ankara”yı, ‘içinden otoyollar geçen / geçirilen bir hız(lı) - şehir’e dönüştürdüğünü neredeyse unut(tur)arak, gerçekleştirdiği 104 ‘bat – çık’ olarak târiflenen yer altı / tünel geçişleri ile yarı-yarıya toprak altına soktuğu Ankaralıları, bu kez de Çinlilere ‘yap-işlet-devret’ modeliyle yaptıracağı (‘karınca kenti’ modeline yakıştırılabilecek) ‘yer altı transit tünel yollar’ vasıtasıyla, neredeyse tamamen ve diri diri ‘mezara gömmek’ten bahsediyor, galiba?! Ankara, bu sûretle, bir ‘mezar kent’e dönüşme riskini göğüslemeye hazır olmak durumundadır?!' Evet, Sn. Gökçek,tekrar seçilerek, 'kafasındaki' projeleri birer birer gerçekleştirme yolunda azimle ve güvenle ilerlemeye devam ediyor... Ama bu arada, 'Kemalist, öncü, model başkent Ankara', sürekli olarak kan kaybetmede imiş; hâtta, 'yer altı tünel yolları' ile 'mezara (daha da) sokulacak' imiş, ne gam?! Kamu ulaşımının asal türlerinden birisi olan EGO otobüslerinin Ankara kentsel ulaşım sisteminden çekilerek, yerlerine 50 kişi sığalı minibüslerin koyulması projesi ise,ulaşımda 'özelleştirme'nin, pahalılaştırmanın, 'düzensizleştirme'nin Ankaralılara dayatılması anlamını taşımakta olup, Ankara'da bugünkü trafik keşmekeşinin ve kuralsızlığının sebeplerinden birisi olan 'halk otobüsçülüğü' girişimlerinin sürdürülmesi demektir... Yanlış bir (baş)kentsel politikadır... Dr. Özer Bostanoğlu (Yük. Şehir ve Bölge Plancısı) YANITLA