Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Naylon Poşeti Yasaklayan İlk Başkan

İstanbul'da günde 10 bin tona yakın çöp çıkıyor ve yüzde 10’u sadece onlara ait. Doğada dönüşüm süresi 400 ile 1000 yıl arasında değişen naylon poşetler, dünyada her yıl yaklaşık 500 milyar adet üretiliyor. Bunların yalnızca yüzde 1’inin geri dönüşümü sağlanırken geri kalan yüzde 99’u ise doğaya bırakılıyor. Ve artık Kadıköy bu poşetlere veda

NTV
1 Naylon Poşeti Yasaklayan İlk Başkan

BR>
Kadıköy- Kartal arası 29 dakikaya inecek ve 22 kilometrelik bu hatta her gün 1 milyon yolcu taşınacak. istanbul Büyükşehir Belediyesi, Anadolu yakasının merakla beklediği 2005 yılında temeli atılan Kadıköy-Kartal Metrosu'nun 2011 yılında hizmete gireceğini söylüyor.

2 milyar TL’ye mal olacak metro hattının 16 istasyonu (Kadıköy, İbrahimağa, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Altayçeşme, Maltepe, Gülsuyu, Cevizli, Hastane, Soğanlık, Kartal) olacak. Bu hat Kadıköy Ayrılık Çeşmesi İstasyonu’nda Marmaray ve Banliyö hattıyla, Kozyatağı İstasyonu’nda Dudullu-Bostancı Metro Hattı’yla, Kaynarca İstasyonu’nda ise Pendik-Sabiha Gökçen Havaalanı-Sultanbeyli Metro Hattı’yla entegre olacak. İstanbul'da Marmaray’ın da devreye girmesiyle Kartal’dan Sarıyer’e ve Atatürk Havalimanı’na 79 dakikada, Taksim’e 57 dakikada, Olimpiyat Stadı’na 89 dakikada, Yenikapı’ya 49 dakikada, Otogar’a ise 60 dakikada gidilebilecek.

Öztürk, metronun bölge için çok önemli olduğu görüşünde...

Metrobüs ve şu an yapımı devam eden Kadıköy- Kartal metrosunun bölgeye kazandırdıkları neler?

Metrobüs ayrı, metro ayrı... Asıl olay metro... Minibüsçülük ya da metrobüsçülük dünyanın hiçbir yerinde taşıma sistemi değil. Metrobüs, bizim Türklerin kendi kendine yaratmış oldukları modeller. Minibüs de toplu taşıma sistemi değil. O yüzden ikisini de bir kenara bırakıyorum. Gece saat 11 - 12'de Mecidiyeköy'e gidin, Kadıköy'e gelemiyorsunuz ama bakıyorsunuz ki metrobüs hattı bomboş duruyor. Bunun eleştirisi ayrı ama dünya artık bu sorunları raylı sistemle çözmüş. 1967'de Kadıköy'den bu sistemi kaldırdık oysa Orta Avrupa ülkelerinin hepsi bu tarihten sonra raylı sistem döşemeye başladı.

Türkiye geç kaldı yani...

Türkiye elinde varken geç kaldı. Dolayısıyla hızla bu metronun tamamlanması gerek, o da çok ağır yapılıyor... 

Metronun 2011 yılında biteceği söyleniyor...

Ne 2010, ne 2011 ne de 2012'de bitmez!.. Daha Haydarpaşa'dan başlayan Gebze'ye kadar gidecek olan rayların komple sökülmesi ve yeni istasyon binalarının yapılması gerek. Bunun için bize verilen süre 2 - 2,5 yıldı. 

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş çalışmaların hızla devam ettiğini söylüyor...

Tüp geçiti bitirirsiniz, burdan çıkan Üsküdar Meydanı'nda kalır. Metrobüsleri de aldılar, depolarda kaldı. Olay bu değil! Asıl olay bütün sistemin bitmesidir. Gebze'den binen biri yeşilköy'e kadar gidecekti. Şimdi bu sistemin ne öteki ayağı ne de Anadolu ayağı tamam. Burada bir tek çalışma var. O da Ankara asfaltı üzerine yapılan metro sistemi... Çalışmalar devam ediyor ama asıl ağ (buradan mevcut tren yoluna bağlanacak olan hat) hâlâ tartışılan proje safhasında devam ediyor. Keşke 2010'da açılmış olsaydı, Kadıköy önemli ölçüde rahatlardı.

Kadıköy'de herkes ulaşımdan ve trafikten şikayetçi...

Had safhada... Kadıköy'ün tek problemi ulaşım. Şu anda toplu taşıma yok.

Ulaşımı rahatlatmak için neler yapılabilir?

Metronun dışında raylı sistem döşenebilir.Fahrettin Kerim Gökay Caddesi, Kadıköy'den Bostancı'ya kadar minibüslerin kullandığı caddedir. Çok müsait ve geniş olduğundan oraya minik raylı sistem döşenebilir. Bu sistem, ulaşımı büyük ölçüde rahatlatır. Dünyadaki bütün ülkeler metroyu yapıyor ama üstünde yine muhakkak raylı sistem inşa ediyor. Biz de ise maalesef bir tek şey yapıyoruz, diğerini yapmamayı yeğliyoruz. Anadolu yakasının nüfusu 5 milyon. Avrupa'da bir kentin nüfusu 100 bini geçtiği zaman mutlaka raylı sistem döşeniyor. Aramızdaki fark uçurum...

Kadıköy'e gelenler otopark konusunda da bir hayli şikayetçi... İstanbul Büyükşehir Belediyesi ya da siz bu sorun ile ilgili  herhangi bir çalışma yapıyor musunuz?

Ulaşım sorunu olan bir kentte otopark sorunu olmaması mümkün değil. Bu da Büyükşehir Belediyesi'nin günahıdır! Kentliden otopark parası denilerek alınan paraların çarçur edilmesi, otopark yapılmaması şanssızlıktı. Kadıköy'de, belediyenin yapmış olduğu ve özel şahıslara verdiği 2 tane katlı otopark var. Biri PTT'nin hemen arkasında diğeri ise Süreyya Paşa Vakfı'nın yeri... Bunlar 1998'de göreve gelir gelmez planladığımız yerlerdi. Bunun dışında Kadıköy'de yer yok.

Yıllarca Büyükşehir Belediyesi otopark parası topladı. Peki neden Kadıköy'e tek bir otopark yapılmadı? Bugün dahi İstanbul Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde bir katlı otopark yok oysa onlarca olmalıydı. Dolayısıyla bu sorun Büyükşehir'in sorunudur; ilçe belediyeleri bu konuda mağdurdur.

Peki ya İspark?

İspark, caddeleri kapatmış resmen değnekçilik yapıyor. Kent ulaşımına, otoparka hiçbir katkısı yok.

Buna paralel Kadıköy, Bostancı, Maltepe gibi yerlerde, kent genelinde toplam 21 adet bisiklet parkı hizmete sunuldu. Bu çalışmayla ilgili neler diyeceksiniz? Trafik sorununa bir yarar sağlar mı? Büyükşehir Belediyesi 1 metre bisiklet yolu yaptı mı? Bunların hepsi göstermelik. Ucuz bir demiri koy, al sana yol!.. Önce bisiklet yolu yapacaksınız, insanları teşvik etceksiniz sonra parklarını yapacaksınız. Hatta meydanların belli yerlerine bisikletler koyun. Vatandaşlar kartlarını göstersin, mesela buradan binsin, Bostancı'da bıraksın. Dünyada bu uygulama var. örneğin; Bağdat caddesi 9 kilometre. Bunun 1,5 kilometrelik kısmı bisiklet yolu olarak ayrılması gerekmez mi? Ama yapmadılar...

Avrupa yakası ile Anadolu yakası arasında fark var mı? Bu hangi noktalarda belirginleşiyor?

Avrupa yakası şanslı, çünkü Valilik ve Büyükşehir Belediyesi orada. İstanbul'un merkezi diye anılıyor. Oysa Anadolu yakası unutulmuş... İyi ki ilçe belediyeler var da temizlik, kültür - sanat ve diğer hizmetler yürüyor. Yoksa Anadolu yakasını, İstanbul'un bir parçası diye düşünemezsiniz...

Kadıköy Anadolu yakasının en şanslı, en gözde ilçesi denilebilir. Diğer ilçelerle kıyasadığınızda ne gibi farklılıklar ön plana çıkıyor? Kadıköy neden tercih ediliyor?

Yönetimler isterlerse bir kenti kapatabiliyorlar ya da dünyaya açabiliyorlar. Bizim ilçemiz tüm Türkiye ve dünyaya açık, dolayısıyla cazibe merkezi. Üsküdar, Pendik ya da Kartal'da oturanlar gezmek ve özgürce dolaşmak istedikleri zaman Kadıköy'ü tercih ediyorlar. Bu yönetim anlayışını ve Kadıköy'deki insan profilini görenler burada kendilerini daha rahat hissediyorlar. Demek bunları diğer yerlerde bulamıyorlar. Bu, yönetimlerin getirmiş olduğu anlayışın zaman içerisinde insanlar üzerinde yaratmış olduğu etkisidir. Dolayısıyla Kadıköy bu yönde tercih edilebilir ve öncü bir ilçedir. Şu anda Kartal ve Maltepe'de o yolda. Zaman içerisinde İstanbul'da büyük bir değişim olacak.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4  |   5
http://www.yapi.com.tr/haberler/naylon-poseti-yasaklayan-ilk-baskan-_75249.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • naylon poşetlerin kullanılmayacağına çok sevineceğim. Sigara yasağına sevindiğim gibi...İnşallah yakında sıra Kadıköy'deki düzensiz, kırık dökük yapılara gelir. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!