Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Marmaray ve Anadoluray Piyangosu

Marmaray; Avrupa yakası ile Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştirecek; Marmaray sayesinde Gebze-Halkalı arası yaklaşık 110 dakikaya inecek. Marmaray Projesi’nin 2012 yılında tamamlanması planlanıyor. Projenin planlanan metro yatırımları da devreye girince, Anadolu yakasının emlak değeri de artacak, bazı semtlerin yıldızı parlayacak.

NTV
Marmaray ve Anadoluray Piyangosu

Herkesin merakla beklediği Marmaray; "Asya ve Avrupa kıtalarını birleştirecek bir su altı demiryolu tüneli projesi” olarak tanımlanıyor. Marmaray; Boğaz köprülerinin yanı sıra, iki kıtayı bu kez de yer altından birleştirmiş olacak. 2004 yılında start alan Marmaray Projesi; Gebze-Halkalı arasındaki Boğaz tüp geçişi dahil toplam 76.3 kilometrelik demiryolunu kapsıyor.  Projenin 13.6 kilometre uzunluğundaki demiryolu boğaz tüp geçişine “BC1” Halkalı-Gebze arasındaki banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve bu hat üzerinde yer alacak 37 istasyonun inşasına ise “CR1” adı veriliyor.

Halkalı-Gebze arası 110 dakika

Hurriyetemlak'ta yer alan habere göre; proje, Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH), Japon yüklenici Taisei  Corporation, Gama-Nurol konsorsiyumu ve Avrasya Consult firması tarafından gerçekleştiriliyor. Toplamda 3 milyar dolara mal olması beklenen projenin 2012 yılında tamamlanması öngörülüyor. Marmaray’ın Boğaz geçişini kapsayan 1.4 kilometre uzunluğundaki tüplerin batırılma işlemi geçtiğimiz günlerde tamamlandı. Şimdi bu tünellerin karayla bağlantıları gerçekleştiriliyor. Bunun dışında Marmaray Projesi kapsamında Ayrılıkçeşme’de açılan 3 bin 75 metrelik Yavuz Tüneli, geçtiğimiz şubat ayında Üsküdar Meydanı’nda yer alan makas tüneli ile birleştirildi.

Marmararay devreye girdiğinde 2 dakikalık kısmı Boğaz geçişi olmak üzere yaklaşık 110 dakikada Halkalı’dan Gebze’ye gidilebilecek. Projenin kontrolör firması olan Avrasya Consult’ün Teknik Koordinatörü Dr. Zeynep Sindel Buket, projenin İstanbul Boğazı geçişinin üç tünelle sağlanacağı bilgisini veriyor. Bu tünellerin ikisinin gidiş-geliş olmak üzere Gebze-Halkalı arasındaki banliyö trenlerine tahsis edildiğini kaydeden Buket, diğer tünelin ise şehirlerarası trenlerin geçişi için hizmet vereceğini ifade ediyor.

Anadoluray da devreye girecek

Marmararay’ın bir diğer ayağını ise Kadıköy ile Kartal arasında 22 kilometre uzunluğunda bir raylı sistem olan Anadoluray oluşturuyor. Projenin temeli, 29 Ocak 2005'de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın “en büyük hayalim sözleriyle” atıldı. Anadoluray ilk başta 15 durak olarak planlandı ve bunların üçü yeraltında diğerleri yer üstünde olacak şekilde tasarlandı. Kadıköy, Ayrılıçeşme ve Acıbadem durakları yer altında olacak buradan E-5 in ortasında yer üstüne çıkacak ve Kartal'a kadar ulaşacaktı.  Proje günlük 35 bin yolcu kapasiteli bir hafif raylı sistem olarak hizmet verecekti. Çalışmaların başlamasının üzerinden bir yıl geçmeden İstanbul'daki üniversitelerin yaptığı çalışmalarla burada 35 bin kapasiteli bir hattın trafik sorununa çözüm olmayacağı ve tamamı yeraltında 70 bin yolcu kapasiteli metro olması gerektiği tezi ortaya kondu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) projeyi tamamı yeraltında 16 istasyondan oluşan bir metroya çevirdi. Temelin atılmasının üzerinde yaklaşık dört yıl geçen proje,  iki etap olarak tamamlanmaya çalışılıyor. Hattın ilk etabı olan Kadıköy-Kozyatağı hattında işler bir hayli ilerlemiş durumda. 9 kilometrelik bu bölümün tünel işi nerdeyse bitmiş durumda. Bu hattın 2009 sonuna kadar açılması bekleniyor. Anadoluray’ın tamamı için öngörülen zaman ise 2012 yılı. Marmaray Projesi’nin "batı-doğu koridoru" olarak adlandırılan bölümünde, Üsküdar hattından gelen metro inşaatı Ayrılık Çeşmesi’nde Anadoluray ile birleşecek. Bu sayede İbrahimağa Durağı, Anadoluray ile Marmaray’ın entegre noktası olacak. Ayrıca Marmaray'ın Üsküdar ayağından, Çekmeköy-Taşdelen'e metro hattı yapılacak.

Sabiha Gökçen'e kadar uzanacak

Üsküdar-Çekmeköy metro hattının Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen Havaalanı’na uzatılması planlanıyor. Bölgenin arazi kullanım ve yolculuk proje çalışmaları başladı. İBB, Kadıköy-Kartal hattı için 751 milyon Euro’luk kredi anlaşmasına imza atarken, Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Tepeüstü hattı için de 700 Milyon Euro’luk kredi almayı planlıyor. Marmaray ve Anadoluray projelerinin tamamlanması İstanbul'un trafik yükünü önemli oranda hafifleteceği gibi, bazı bölgeler öne çıkacak. Anadolu yakasında Anadoluray'ın yanında, Üsküdar ile Çekmeköy-Taşdelen'i bağlayacak metronun da, 2012'de hayata geçeceği belirtiliyor. Anadolu yakasında inşa halinde olan ve yapılması kesinleşen bazı hatlar şunlar: “Üsküdar-Söğütlüçeşme-Gebze (Halkalı'ya kadar Marmaray sayesinde ulaşılacak), Kadıköy-Kartal-Tuzla (inşa halinde), Üsküdar-Ümraniye-Sarıgazi (kesinleşen proje), Bostancı-İçerenköy-Dudullu, Üsküdar-Beykoz (üzerinde çalışılıyor), Çekmeköy-Sarıgazi-Sultanbeyli-Kurtköy”

Yakınındaki projelere piyango vurdu

Anadolu yakasında üç-dört yıl sonra devreye girecek raylı sistemler sadece belirli bölgelere değil, istasyonların adeta çıkış kapısında yer alan bazı nitelikli konut projelerine de olumlu etki yapacak. Ümraniye-Tepeüstü, Çekmeköy, Taşdelen-Alemdağ, Sarıgazi-Samandıra ve Kurtköy daha da öne çıkacak; E-5'te Tuzla, Pendik ve Kartal güzergahı demiryolunun haricinde metro gibi modern bir ulaşım sistemine kavuşacak. İstanbul'un Anadolu yakasındaki bu çalışmalar, Kadıköy-Gebze veya Üsküdar-Çekmeköy hattında bazı nitelikli konut projelerinin adeta kapısının dibinde yer alıyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/marmaray-ve-anadoluray-piyangosu_74419.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!