Fransız Alstom firması, dünya genelinde
tren yapımı ve demir yolları imalatında lider konumunu korumak için, en çok
sattığı "prima" modelini yeniledi. Trenlerin ulaştığı
saatte 574,8 kilometre hızla, bu alanda dünya rekorunun sahibi
durumunda bulunan firma, "prima 2" modelini Fransa'nın
doğusundaki Belfort kentindeki fabrikasında dünya basınına
tanıttı.
Altstom yönetimi, yeni "prima 2" modelinin bir öncekine göre sürtünme
katsayısı sayesinde daha az elektrik harcadığını, daha çevreci olduğunu ve daha
az sarsıntı yapmasının yanı sıra fiyatının daha uygun olduğunu belirtiyor.
Altstom Başkan Yardımcısı François Lacote, A.A'ya yaptığı
açıklamada, "prima 2"nin Türkiye'de şehirler arası demir yollarında da
kullanılabilecek bir model olduğunu" söyledi. Lacote, İstanbul metrosunun
lokomotif ve vagonlarının da yapımcısı olduklarını ve Türkiye'de Marmaray
projesinin sinyalizasyonunu yaptıklarını belirterek, yeni modelin de Türkiye
için özellikleri itibarıyla çok uygun olduğunu söyledi. Lacotte, "prima 2'ye ilk
olarak Fas'ın 200 adetlik siparişte bulunduğunu ifade ederek, gelecek yılın
başında 200 adet "prima 2"yi Fas demir yollarına teslim edeceklerini
açıkladı.
Alstom firmasının hızlı trenlerinin (TGV) üretildiği fabrikalardan biri olan
Belfort fabrikasında 700 kişi çalışıyor. Fabrikada normal trenlerin yanında 80
günde bir TGV modeli üretiliyor. Belfort'taki fabrika, Alstom'un 1879'da kurulan
ilk fabrikası olma özelliği taşıyor. Belfort'ta son 10 yıl içinde 2 binin
üzerinde lokomotif üretildi. Belfort, tren yapımı dışında Alstom'un dizayn ve
test merkezi.
Alstom dünya genelinde 600'e yakın TGV üretti. Bunlardan 400'ü Fransa demir
yollarında, diğerleri ise İngiltere, Belçika, Hollanda, Almanya ve İtalya gibi
ülkelerde yolcu taşıyor. Bir TGV modelinin ömrü, yaptığı kilometre ve yol
durumuna göre 35 ila 50 yıl olarak hesaplanıyor.
|