Türkiye yapı sektörünün lider firmalarından Ata
Holding'e bağlı Entegre, kriz döneminde perakende
satışlara ağırlık verecek. Krizin inşaat sektöründeki büyük projeleri durma
noktasına getirdiğini belirten Entegre Genel Müdürü Cem Çelik,
"Yapı sektörüne yönelik 165 farklı ürünümüz var. Kriz döneminde alçı, sıva,
kireç ve cephe uygulamaları gibi alanlarda toptan satışlar kesilince, biz de
bireysel tüketiciye yöneldik" dedi.
Bu amaçla yapı sektöründe çok rastlanmayan bir biçimde reklam ve pazarlama
harcamalarını artırdıklarını dile getiren Çelik, 2009 yılında bir önceki yıla
göre yüzde 5-10 arası büyüyerek 50 milyon dolarlık ciroya ulaşmayı
hedeflediklerini kaydetti.
Türkiye'yi "sıvamatik" ve "alçımatik" ile
tanıştıran Entegre'nin 2006 yılında Lafarge-Ata ortaklığına son
verip yoluna yüzde 100 Türk sermayesi olarak devam etme kararı aldığını
hatırlatan Çelik, 2006'ya kadar iç pazara ürün yetiştirmekte zorlandıklarını,
ancak iç pazardaki talebin düşmesi ile son 2 yıldır ihracata ağırlık
verdiklerini söyledi. Pazar 5 milyar dolara
ulaştı
İhracatın toplam cirolarının yüzde 10'unu oluşturduğunu dile getiren Çelik,
özellikle Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Rusya, Cezayir ve Libya pazarlarına
yönelik çalıştıklarını kaydetti. Krizin iç pazarda inşaat sektörüne büyük darbe
vurduğunu, büyük projelerin rafa kalktığını, inşaat ruhsatlarının son 6 ayda
bıçak gibi kesildiğini anlatan Çelik, "Türkiye'de inşaat malzemeleri sektörü
yaklaşık 5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. İnşaat ruhsatlarının artış ve
azalışlarına karşı kendimizi korumak için ihracata ve perakende satışlara
ağırlık veriyoruz" dedi.
Şu anda İstanbul-Ömerli ve Burdur'da iki ayrı tesiste üretim yaptıklarını
dile getiren Çelik, krizin inişe geçmesiyle önümüzdeki yıl içinde yurtdışı da
dahil olmak üzere yeni üretim tesisleri açmayı hedeflediklerini
vurguladı. Entegre olarak önemi her geçen gün artan ısı yalıtımı alanında
"Turuncu Paket" adıyla yeni bir ürün geliştirdiklerini belirten Çelik, "Son
yıllarda ülkemizde yapı ve yapı malzemesi konusunda denetim, yasal zorunluluk ve
tüketici bilinçlenmesi daha çok beton, demir gibi ana malzemelere odaklandı. Isı
yalıtımı gibi uygulamalara ise önem verilmedi. Oysa yalıtımlı bina yalıtımsız
binaya göre ortalama yüzde 50 enerji tasarrufu sağlıyor. Bu yapılmadığı
takdirde, ülkemizin milli servetinden her yıl 5 milyar dolar sokağa atılmış
oluyor" diye konuştu. Çelik, "Turuncu Paket" ile kullanıcı ve denetimcilerin
dikkatini ısı yalıtım ve enerji tasarufuna çekmeyi de hedeflediklerini
vurguladı. Kriz İstanbul'da başladı, önce İstanbul'da
biter
Türkiye genelinde 225 bayileri bulunduğunu ifade eden Entegre Satış Pazarlama
Direktörü Kadir Ertorun da, şirketin yeni stratejisi
çerçevesinde bayilerini bireysel tüketiciler konusunda eğittiklerini kaydetti.
Ertorun, "Türkiye'de ekonomik krizler her zaman İstanbul'da başlar ve ülkeye
yayılır. Krizden de ilk önce İstanbul çıkar. İnşaat ruhsatlarının artmaya
başladığı an krizden çıkıyoruz demektir" diye konuştu. Kriz süresince talebi
canlandırmak için reklam ve pazarlama faaliyetlerine ağırlık verdiklerini ifade
eden Ertorun, "Kurumsal satışlarda çok güçlüyüz. Kriz döneminde zayıf olduğumuz
perakende satışlara yöneldik. Önümüzdeki 2 ay boyunca reklam kamyanyalarımızla
bireysel tüketicilerin de aklında yer etmek istiyoruz" diye konuştu.
|