Karaköy'e Geçici İskele Yapılıyor
İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) yetkililerinden alınan bilgiye göre, şiddetli lodos nedeniyle balans tankları hasar görerek önce yan yatan, ardından da batan Karaköy vapur iskelesinin gece saatlerinde römorkörlerle çekilmesinin ardından aynı bölgeye "geçici iskele" yapımına başlandı. Gemilerin yanaşabileceği bir duba konularak yapılacak
Şiddetli lodos nedeniyle 3 gün önce alabora olan Karaköy vapur iskelesinin yerine, kara bağlantılı "geçici iskele" yapılıyor. İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) yetkililerinden alınan bilgiye göre, şiddetli lodos nedeniyle balans tankları hasar görerek önce yan yatan, ardından da batan Karaköy vapur iskelesinin gece saatlerinde römorkörlerle çekilmesinin ardından aynı bölgeye "geçici iskele" yapımına başlandı. Gemilerin yanaşabileceği bir duba konularak yapılacak iskelenin, yıllardır kullanılan Haydarpaşa vapur iskelesindeki sistemin aynısı olduğu ifade edildi. Asıl iskelenin yapımına kadar yolcuları mağdur etmemek amacıyla yapıldığı belirtilen 10 metre genişliğinde ve 30 metre uzunluğundaki kara bağlantılı "geçici iskele"nin, bugün saat 12.00'ye kadar yetiştirilmesinin planlandığı ve ilk seferin Kadıköy'e yapılacağı kaydedildi. Eski iskele Tuzla'ya çekildi Karaköy'de şiddetli lodos yüzünden batan yüzer iskele ise römorkörler yardımıyla Tuzla'ya çekildi. Gün boyu süren çalışmalarda dalgıçlar iskelenin bazı parçalarını söktü; sulara gömülen iskeledeki para kasaları vinçlerle çıkarıldı. Dalgıçlar önce iskeleyi kıyıya bağlayan zincirleri kesti, halatların bağlanabilmesi için gerekli kaynak işlemlerinin ardından dengeleme çalışması yapıldı. Çalışmalar geceyarısından sonra bitti. Kıyı Emniyeti'ne ait 3 römorköre bağlanan iskele Tuzla Tersaneler Bölgesi'ne götürüldü. |