br >
Foto: Dilek
Mermer (AA)
İzmir Limanına da değinen Şimşek, ''Bizim için zaman ve kaynak olarak büyük
bir kayıp oldu. Çünkü küresel kriz başlamadan önce yaklaşık 1,3 milyar dolara
satılmıştı. Firma da 300 milyon doların üzerinde yatırım taahhüdünde bulunmuştu.
Fakat gerçekleşmedi. Bundan İzmir ve ülkemiz kaybetti'' dedi.
Şimşek, önümüzdeki süreçte Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı ile
Özelleştirme İdaresinin yakın işbirliği içinde çalışacağını ve İzmir'e yakışan
bir liman oluşturulacağını söyledi.
Özelleştirmede amaçlarının ülkenin verimliliğini artırmak, kamu kaynaklarının
sınırlı olduğu bir ortamda yatırımların özel sektör eliyle yaptırılması olduğunu
anlatan Şimşek, İskenderun limanının bunun tipik bir örneği olduğunu kaydetti.
Şimşek, yatırımcının söz konusu limanı alırken yüksek bir kira bedeli ödediğini,
büyük yatırımlar yapılacak bu limanın devlete göre çok daha verimli
işletilebileceğini kaydetti.
Dünya ticaretinin hızlı bir şekilde arttığını, bu ticarette Türkiye'nin
payının da yükseldiğini anlatan Şimşek, Türkiye'nin stratejik konumunun çok
önemli olduğunu, bunun bir fırsata dönüştürülmesi gerektiğini söyledi. Şimşek,
bunun için rekabet gücü yüksek özel sektör eliyle işletilen önemli limanlara,
altyapı yatırımlarına ihtiyaç bulunduğunu ifade etti.
Bakan Şimşek, İskenderun limanının, önümüzdeki dönemde İskenderiye, Beyrut,
Hayfa limanlarına göre daha önemli konuma gelebileceğini söyledi.
''Yeni özelleştirmeler gündemde''
Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu da, 1997 ve 2003 yılları
arasında Türkiye Denizcilik İşletmelerine ait 13 limanın özel sektöre devrini
gerçekleştirdiklerini hatırlattı.
Dünya ticaretindeki gelişmenin, limancılık faaliyetlerinin önemini de ön
plana çıkardığını anlatan Aksu, dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 80'inin deniz
yoluyla taşındığını, Türkiye'nin ithalat ve ihracatının da yüzde 90'a yakın
bölümünün deniz yoluyla yapıldığını kaydetti.
Aksu, bu yıl denizilik alanında yeni özelleştirmelerin de gündemde
bulunduğunu belirterek, Silifke, İstanbul Kalamış, İzmir Pasaport ve Bodrum
Güllük olmak üzere 4 marinanın imar çalışmalarının devam ettiğini anlattı. Aksu,
buna ek olarak yine TCDD'ye ait İzmir ve Derince limanlarının özelleştirme
çalışmalarının da devam ettiğini kaydetti.
Derince limanının daha önce Ulaştırma Bakanlığı tarafından geliştirilen
yap-işlet-devret projesiyle birleştirilmek suretiyle özelleştirilmesinin
planlandığını anlatan Aksu, şunları söyledi:
''Yine özelleştirme programında bulunan Kemerköy Limanının da hazırlık
alışmaları son aşamaya geldi. Bunun da yakında ihale ilanları yayınlanacak.
Kruvaziyer limanlarına ilişkin özelleştirme çalışmaları da devam ediyor.
İstanbul Salı Pazarı ve İzmir Kruvaziyer limanlarına ilişkin yürüttüğümüz
çalışmalar da son aşamaya geldi.''
|