Serra'nın tasarım zihni
Dekor-ÜRGE Müdürü Aydın Şölenay ise Serra için 'tasarım ve insan odaklı üretim'in önemine değiniyor ve 'tasarım zihinleri'nin bileşenleri hakkında ipuçları veriyor:
"70'li yıllar, kas gücüne dayalı üretim gerektiriyordu; 90'lı yıllarda mühendislik ve bilgiyi kullanma önem kazandı. Günümüzün gerçeği ise bunların ötesinde olaylara, sorunlara tasarım odaklı bir bakış ile yaklaşmak; işin içine aklımızı, mantığımızı, duygularımızı, sezgilerimizi ve yaratıcılığımızı katmak. Tasarım denilince estetik ve güzellik aklımıza gelir; oysa tasarım aynı zamanda bir problem çözme yoludur. Önemi de, karar alma, problem çözme ve değer yaratma faaliyetlerine bütüncül bir yaklaşım getirmesinden gelir. Tasarım aslında biçimle işlev, zevkle ihitiyaç, teknolojiyle kaynaklar arasında estetik, anlamlı ve akıllı bağlar kuran bir düşünce ve iş yapma biçimidir diyebiliriz. İşte karar almak ve sorun çözmek için oluşturduğumuz işbirliği modelleri bizim tasarım zihnimizi oluşturuyor".
İster görsel, ister kaplama malzemesi olsun, seramiğin, günümüz mimarisinin ayrılmaz bir parçası olarak tasarlandığını anlatan Şölenay, bu anlamda kişisel isteklerin de göz ardı edilmeden toplumsal ve kültürel beğenilerin oluşturulmasında kent - mimari - insan ilişkisi içinde etkin bir rol oynadığını söylüyor. Yurtdışında, özellikle pazarın belirleyicisi konumundaki İtalya'da seramiğin geleceği tartışmalarında 'sürdürülebilirliğin' en önemli başlıklardan biri olarak öne çıktığına değinen Şölenay, kendilerinin bu konuda neler yaptığını ise 8 ana başlıkta özetliyor:
* Verim: Üretim kalitesi, satın alma, zaman, iletişim, efektif çalışma * Miras: İş tecrübesi, bilgi birikimi, kayıt altına alma sonrakilere aktarma * Refah - saadet: Çalışanların, müşteri ve tüm paydaşların memnuniyeti * Araştırma: Her anlamda inovasyon, teknolojik yenilikler, tasarım * Aile bağı - kozalanma: Şirkete aidiyet hissi, gönüllü çalışanlar oluşturma * Çevre: Sosyal sorumluluk projeleri, ekolojik dengeyi koruma * Paylaşım - etkileşim: Üretim sürecine herkesi ortak etme, sinerji yaratma, herkesin kazanması * Üstünlük: Tasarım odaklı düşünmek; karar verme, problem çözme ve değer yaratacak faaliyetlere bütüncül yaklaşarak rekabet gücü kurmak
|