Gökçek'in İlk Vaadi: "Ankara'ya Tramvay"
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, "yeniden belediye başkanı seçilmesi halinde, Ankara'yı yer altından transit tünel yollarla donatacaklarını ve trafik sorununu çözeceklerini" söyledi. Kocatepe Kültür Merkezi'nde düzenlenen seçim toplantısına Melih Gökçek ve AK Parti Çankaya Belediye Başkan Adayı Bülent Akarcalı da katıldı.
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, "yeniden belediye başkanı seçilmesi halinde, Ankara'yı yer altından transit tünel yollarla donatacaklarını ve trafik sorununu çözeceklerini" söyledi. Kocatepe Kültür Merkezi'nde düzenlenen seçim toplantısına Melih Gökçek ve AK Parti Çankaya Belediye Başkan Adayı Bülent Akarcalı da katıldı. Gökçek, yaptığı konuşmada, Ankara'da daha önce 8 merkez ilçe bulunduğunu ve yıllar itibariyle bu 8 ilçenin 7'sinin CHP'nin elinden gittiğini, bir tek Çankaya'nın kaldığını söyledi. Bu seçimlerde CHP'nin Çankaya'da kaybedeceğini ve AK Parti'nin kazanacağını savunan Gökçek, Çankaya Belediyesi ile ilgili 9 suç duyurusunda bulunduklarını ifade etti. AK Parti dışındaki partilerin seçim kampanyalarına 2 ay önce başladıklarını anlatan Gökçek, buna karşın hiç birinin ortaya somut bir proje koyamadığını, kendisinin başlattığı projeleri bitirmeyi proje gibi sunduklarını savundu. Gökçek, 44 kileometre metronun kabasını bitirdiklerini ve buraya 755 milyon TL kaynak aktardıklarını dile getirdi. Gökçek, CHP adayı Murat Karayalçın'ın Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı iken, daha önceki başkan Mehmet Altınsoy'un 418 milyon dolara yap-işlet-devret modeliyle ihale ettiği metro inşaatını, anahtar teslime çevirdiğini ve metronun maliyetinin 719 milyon dolara çıktığını ifade etti. Gökçek, anahtar teslimi ihale etmenin her zaman daha ucuza mal olduğunu belirterek, Karayalçın'ın ihaleyi anahtar teslimine çevirdiğinde maliyetin ucuzlaması gerekirken arttığına dikkati çekti. Belediyede çalışan 17 bin personel olduğunu belirten Gökçek, Karayalçın'ın bu personelleri çıkartıp yerine 25 bin kişiyi işe almayı planladığını iddia etti. Kendi projeleri hakkında da bilgi veren Gökçek,141 projesinin olduğunu söyledi. Bu projeleri noterden tasdik ettirmeyi düşündüklerini anlatan gökçek, diğer partilerin proje geliştiremediğini kendi projelerini alarak sahiplendiklerini öne sürdü. Ankara'nın en önemli ihtiyacının ticaret ve sanayinini gelişmesi olduğunu anlatan Gökçek, 'Ankara'nın ayakta kalabilmesi için bunu sağlayacak mega projelere ihtiyacı bulunduğunu söyledi. Ankara'da Disneyland, hayvanat bahçesi yapmayı planladıklarını anlatan Gökçek, ayrıca kente büyük bir fuar alanına kavuşturacaklarını kaydetti. Gökçek, Hacıbayram ve Ankara Kalesi'nin bulunduğu alanı da turizme açacaklarını anlattı. "Ankara'yı yer altından tünel yollarla donatıp, trafik sorununu çözeceğiz" diyen Gökçek, bunun için belediyenin cebinden para çıkmayacağını; konuyla ilgili Çinlilerle görüştüklerini ve yap-işlet-devret modeliyle transit tünel yolları yaptıracaklarını kaydetti. Bu yolların ücretli olacağını ifade eden Gökçek, bu şekilde Ankara'da trafik sorununu çözeceklerini ifade etti. "Ankara'ya tramvay getireceğiz" vaadinde bulunan Gökçek, bunun Mamak'tan başlayarak, Kayaş, Siteler üzerinden Konya yolundaki 60 Gün altgeçidine kadar geleceğini ve buradan ring atacağını söyledi. Gökçek, Ankaragücü ile Ankaraspor'u birleştirmek ve Ankara'dan bir şampiyon çıkmasını arzuladıklarını bildirdi. |
-
‘Dördüncü kere’ Başkan seçilebilmeyi hâlâ düşleyebilen Gökçek, 15 yılda çözemediği, aksine, insan yerine motorlu taşıta verdiği öncelik yüzünden, Atatürk zamanında ve O’nun yakın gözetimi ve ilgisi altında yapılan Prof. H. Jansen planıyla “insan – ölçekli” tasarımlanan “Cumhuriyet Başkenti Ankara”yı, ‘içinden otoyollar geçen / geçirilen bir hız(lı) - şehir’e dönüştürdüğünü neredeyse unut(tur)arak, gerçekleştirdiği 104 ‘bat – çık’ olarak târiflenen yer altı / tünel geçişleri ile yarı-yarıya toprak altına soktuğu Ankaralıları, bu kez de Çinlilere ‘yap-işlet-devret’ modeliyle yaptıracağı (‘karınca kenti’ modeline yakıştırılabilecek) ‘yer altı transit tünel yollar’ vasıtasıyla, neredeyse tamamen ve diri diri ‘mezara gömmek’ten bahsediyor, galiba?! Ankara, bu sûretle, bir ‘mezar kent’e dönüşme riskini göğüslemeye hazır olmak durumundadır?! Haydi hayırlısı… Dr. Özer Bostanoğlu (Yük. Şehir ve Bölge Plancısı) YANITLA
-
Trafik için durum büyük şehirlerde gerçekten vahim. Kentlerimiz maalesef trafik pistine dönüşüyor. Yerin altından paralı otoyol ilk bakışta cazip gibi görünse de bu imkan şehrin merkezine talebi artıracağından orta ve uzun vadede şehri daha da yaşanmaz hale getirecektir. Yıllardır şu köprü de hele bir bitsin, şu alt geçit de hele bir bitsin trafik rahatlayacak denildiğini hâlâ duyuyoruz. Ancak görülüyor ki trafik meselesi halen çözülemedi ve yer altı otoyolu ile tramvay düşünülüyor. Trafik problemi yine de çözülemediğinde bir sonraki adımda çok katlı yollar mı yapılacak? Dolayısıyla çözüm diye önerilenler kesinlikle çözüm değildir. Bilakis şehrin merkezine olan saldırıyı artırır. Şehir merkezlerine olan akımı durdurarak, imar hakkı filan verilmeden şehrin gelişimini yalnızca yıldız uydu kentlerle temin etmek gerekir. Ayrıca ülke ölçeğinde siyasilere düşen önemli bir görev ise kalkınma önceliklerini iyi tespit ederek büyük şehirlere olan talebi durdurmak ve azaltmaktır. Başta Doğuyu eğitmek, yatırımları dengeli ve sosyal kıstaslar çerçevesinde adaletli olarak dağıtmak ise dolaylı olarak şehirlerimizin rahatlamasını sağlayacaktır. YANITLA