İstanbul'da vatandaşları çileden çıkaran trafik sorununa çözüm için yapımı
devam eden raylı sistem hatlarından biri olan Otogar-Başakşehir metrosu yıl
sonunda açılıyor. Mali sıkıntılar sebebiyle açılışı 1 yıl geciken metro
inşaatına kaynak bulundu. Büyükşehir'in geçen nisan ayında 208 milyon TL'ye
sattığı Hyatt Otel'den gelen kaynak, kuruşuna dokunulmadan Başakşehir metrosuna
aktarıldı. İşçilerin aylardır para alamamasından dolayı durma noktasına gelen
metro inşaatında gelen kaynakla çalışmalar hızlandı. Başbakan Recep Tayyip
Erdoğan'ın bitirilmesi talimatı ve bulunan mali kaynakla birlikte metronun test
sürüşlerine yıl sonunda geçilecek.
İETT Genel Müdürlüğü'nün 2005 yılında ihalesini yaparak maliyetini 950 milyon
dolar olarak açıkladığı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyat Köyü-Başak Konutları raylı
sistem hattında yürütülen çalışmalar devam ediyor. Yapımını İETT'nin üstlendiği
hat, geçtiğimiz günlerde Belediye Meclisi'nin aldığı kararla Büyükşehir
Belediyesi'ne devredildi. Gecikme sebebiyle maliyetinde yaklaşık 187 milyon
dolar artış öngörülen hat 1 milyar 137 milyon dolara tamamlanacak. Başakşehir
metrosundaki son gelişmeleri Zaman'a değerlendiren İstanbul Büyükşehir Belediye
Başkanı Kadir Topbaş, "Geçtiğimiz ay satışını gerçekleştirdiğimiz Hyatt Otel'den
elde edilen 208 milyon TL geliri o hatta aktardık. Bu hatta çalışmaları
hızlandırıyoruz. İstanbul'da bugüne kadar metrolara 6 milyar dolar yatırım
yaptık. Kadıköy-Kartal metrosunda çalışmalar hızla devam ediyor." diye konuştu.
Başakşehir metrosunda yıl sonunda test sürüşlerine başlanacağını kaydeden
Topbaş, "Bu hatta 40 bin metre ray montajı da tamamlandı. Toplamda 48 bin
metrelik ray döşenmesinde 8 bin metrelik bir kısmımız kaldı. Bu metroda
kullanılmak üzere 80 adet yolcu vagonunu da Fransa'dan ithal ettik." dedi.
Türkiye'nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyat
Köyü-Başak Konutları hattının ilk etabı 5,8 kilometre uzunluğunda hafif metro
olarak inşa edildi. İlk etap Esenler-Menderes Mahallesi-Çinçin-Bağcılar-Kirazlı
1 olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. Kirazlı-1 İstasyonu'ndan başlayan 15,8
kilometrelik ikinci etap ise metro sistemi olarak yapılıyor ve Mahmutbey, İSTOÇ,
İkitelli, İMES Sanayi Sitesi'ne ulaşıyor. Buradan itibaren 2 ayrı yol izleyecek
metro hattının birincisi Başakşehir Konutları'na, diğeri de Olimpiyat Stadı'na
uzanacak. Çift tüp olarak inşa edilen metro ve hafif metro hattında toplam 16
istasyon bulunacak. Esenler'de Aksaray-Havalimanı Hafif Metrosu ile entegre
olacak Otogar-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir Olimpiyat Stadı Metrosu, İkitelli'ye
kadar Esenler, Menderes, Çinçin, Bağcılar, Kirazlı-1, Kirazlı, Mahmutbey, İSTOÇ,
İkitelli Güney Sanayi istasyonlarından oluşuyor. Burada ikiye ayrılan metro
hattının Olimpiyat Stadı bölümü Halkalı Yolu, Viyadük, Olimpiyat Parkı ve Araç
Deposu duraklarından oluşuyor. Başakşehir Hattı'nda ise İkitelli Sanayi-2,
İkitelli Sanayi, Başak Konutları-1 ve Başak Konutları-4 istasyonları yer
alacak.
|