Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Doğal Taş Sektörü ABD Pazarında Kriz Öncesine Dönmek İstiyor

ABD’ye ihracatını 2008 yılından önce olduğu gibi 400 milyon dolar seviyesinin üzerine çıkartmayı hedefleyen Türk doğal taşçıları, sektörün Amerika kıtasındaki en büyük fuarı Coverings - The Ultimate Tile + Stone Experience’a çıkarma yaptı.

yapi.com.tr
Doğal Taş Sektörü ABD Pazarında Kriz Öncesine Dönmek İstiyor

Dünyanın en çok mermer-traverten ihracatı yapan ülkesi olan Türkiye, dünya klasmanında ilk sıraya yerleşmek için işlenmiş doğal taş pazarından daha fazla pay almayı hedefliyor. Dünyada işlenmiş doğal taşın bir numaralı alıcısı olan ABD’ye 2008 yılı krizinden önce 400 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Türk doğal taş sektörü, bu rakamları aşmak için doğal taş sektörünün Amerika kıtasındaki en büyük fuarı olan ve Atlanta’da düzenlenen Coverings - The Ultimate Tile + Stone Experience’e katıldı. Dünya doğal taş sektörünün nabzının tutulduğu Coverings Fuarı’na, İstanbul Maden İhracatçıları Birliği’nin (İMİB) milli katılım organizasyonuyla 17 Türk firması katıldı.

2012 yılında 1,9 milyar dolarlık ihracat yapan Türk doğal taş sektörü, 2023 yılı ihracat hedefine ulaşmak için her yıl en az yüzde 10 büyümeyi hedefliyor. 2013’e hızlı başlayan sektör, yılın ilk çeyreğinde geçen yıla kıyasla ihracatını yüzde 23 oranında artırarak 418 milyon 130 bin dolara çıkardı.

Doğal taşı tasarımla buluşturup ABD’ye satacağız

Türk doğal taş sektörünün Çin’den sonra en çok ihracat yaptığı ülke olan ABD, işlenmiş doğal taş ihracatında ise ilk sırada yer alıyor. Geçtiğimiz yıl toplam 1,9 milyar dolarlık ihracat yapan Türk doğal taş sektörü, bu ihracatın yüzde 13’ünü ABD’ye gerçekleştirdi. Türk doğal taş sektörü, işlenmiş doğal taş ihracatını artırmak için markalaşma çalışmalarına ağırlık veriyor. Bu kapsamda İMİB’in önderliğinde her yıl Milano Tasarım Haftası’nda ünlü tasarımcılarla yer alan Türk mermerleri, dünyanın önemli fuarlarında da temsil ediliyor.


ABD’ye ihracatta İtalyanları solladık

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Özer, Türk doğal sektörüyle ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

“Türk doğal taş sektörünün en çok ihracat yaptığı ülke sıralamasında ABD, Çin’in ardından ikinci sırada geliyor. Ancak sektörümüz için ABD, Çin kadar önemli bir pazar. Çünkü ABD, en fazla işlenmiş doğal taş ihracatı yaptığımız ülke. Eskiden ABD’ye olan ihracatımız çok daha yüksekti; ancak 2008 yılında ekonomik krizle birlikte ABD’de taşlar yerinden oynadı. Küçülen pazar karşısında ABD’ye olan ihracatımız 400 milyon dolarlardan neredeyse yarı yarıya düştü ve 200 milyon dolarlar seviyesine geldi. Ancak ABD’ye olan ihracatımızda son yıllarda bir artış eğilimi var. Geçtiğimiz yıl ABD’ye 252 milyon dolar doğal taş ihracatı yaptık. Bu yılın ilk çeyreğinde de ABD’ye ihracatımız yüzde 15 artış gösterdi. Şu anda ABD’ye en çok Brezilya doğal taş satıyor. Mermer özelinde baktığımızda ise Türkiye hala ilk sırada yer alıyor. Burada altını çizmek istediğim konu, tasarım denince akla ilk gelen ülke olan İtalya’yı geçmiş olmamız. Bu, Türk doğal taş sektörü adına önemli bir başarı. ABD pazarında daha fazla büyümemiz ve daha katma değerli ürünler satmamız gerekiyor.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/dogal-tas-sektoru-abd-pazarinda-kriz-oncesine-donmek-istiyor_108387.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!