'Müşavirlik İhalesi' Tarihi Belli Oldu
'1915 Çanakkale Köprüsü' Arazi...
İşte Çanakkale’nin Termik Bilançosu!
Çanakkale'deki Termik Cehennemi Büyüyor
Çanakkale Köprüsü Halka Sorulacak
Boğaz’da Talana Karşı Dayanışma...
Vali Ahmet Çınar'dan Boğaz...
Felaket Senaryosuna İtiraz
Çanakkale Boğaz Geçişi Köprüsü...
Çevrecileri Ümitlendiren Termik Kararı
Biga ÇED’le Direniyor
Çanakkale'de Termik Santral Endişesi
Tarihi Köprünün Nefes Kesen Yolculuğu
Seddülbahir Kalesi Bakımsızlıktan...
'Çanakkale Boğaz Köprüsü Dünyanın...
Gelibolu Yarımadası'nda Yeni...
Çanakkale Boğazı'na Köprü,...
Bakanlıktan Bozcaada Açıklaması:...
Yeni Çevre Düzeni Planı Gökçeada'yı...
"Bozcaada Bu Hali ile Korunmalı"
Vali'den "Bozcaada" Açıklaması
İşte Bozcaada'nın Yeni İmar Planı!
Çanakkale Boğazı'na Köprü Geliyor!
Uzun yıllardır gündemde olan Çanakkale Boğazı köprüsü ilk kez resmi belgelere girdi. Balıkesir-Çanakkale için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın hazırladığı ve dün gündeme getirdiğimiz Bozcaada’nın da yer aldığı 1/100 bin ölçekli imar planına göre yeni köprü Lapseki ilçesindeki Kocaveli köyü ile Gelibolu’ya bağlı Sütlüce köyü arasında inşa edilecek.
Çanakkale Boğazı’nın iki yakasını birleştirecek köprü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Balıkesir-Çanakkale için hazırladığı yeni 1/100 bin ölçekli imar planına girdi. Marmara Bölgesi’nin çehresini tamamen değiştirecek olan imar planına giren köprünün yapımı yıllardır gündemdeydi. Ancak daha önce hiç bir resmi planda köprü yer almamıştı. Hürriyet'ten İdris Emen'in haberine göre, yeni imar planına göre köprü, Çanakkale’nin Lapseki ilçesine bağlı Kocaveli köyü ile Gelibolu’ya bağlı Sütlüce köyü arasında inşa edilecek. Yeni köprünün uzunluğu 3 bin 700 metre olacak.
Nüfus 3 kat artacak Yaklaşık 400 metre uzunluğa sahip köprü tamamlandığı takdirde şu an yapımı devam eden, Balıkesir’e kadar gelmiş bulunan İzmir-İstanbul otoyoluna bağlanacak. İmar planının notlarına göre köprünün ayaklarının inşa edildiği Lapseki ve Gelibolu bölgeleri şimdiden kentsel gelişim alanı ilan edildi. Bu bölgeler de dolaylı olarak imara açılacak. Plana göre Çanakkale ve Balıkesir bölgesi için 2040 yılında beklenen nüfus rakamı 4 milyon 578 bin. Bu rakam bölgenin 2012 yılında sahip olduğu 1 milyon 654 bin nüfusun neredeyse 3 katına tekabül ediyor. Uzmanlar bölgenin bu derece yüksek bir nüfus artışını kaldırmayacağı görüşünde. Ekolojik sorunlara yol açacak Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün ciddi ekolojik sorunlar ortaya çıkaracağını söyleyen Bursa Şehir Plancıları Odası Başkanı Hakan Karademir ‘’Köprünün ayaklarının yer aldığı Gelibolu ve Lapseki kıyıları planda ‘kentsel gelişim alanı’ olarak belirtilmiş. Ülkemizde herhangi bir yerde bir köprü yapıldığında köprünün çevresi de hemen imara açılıyor. Aynı durum şu anda Çanakkale Boğaz köprüsü için de mevcut. 1/100 binlik plan Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün bulunduğu bölgeleri de imara açmayı öngörüyor. Hesaplamalarımız Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yaklaşık 3 bin 700 metre uzunluğa sahip olacağını gösteriyor. Bu uzunlukta bir köprü ciddi ekolojik sorunlar ortaya çıkaracaktır.’’ Plan hangi bölgeleri imara açıyor? Gökçeada Yeni hazırlanan planda Gökçeada’nın güney kıyısı bölgesinin büyük bir kısmı turizm bölgesi ilan edilmiş. Gökçeada’nın güney kıyı bölgesinde yeni oteller ve yeni turistik yapılar yapılabilecek. Gökçeada’nın şehir merkezinin bulunduğu bölgeye yakın bazı tarım alanları da kentsel gelişim alanı ilan edilmiş. Bu alanlarda da konut yapılabilecek. Bozcaada Bozcaada’nın güney kıyı bölgesi kentsel gelişim alanı adı altında imara açılıyor. Akvaryum Koyu’nun da içinde bulunduğu bu bölgede yeni yapılar yapılabilecek. Adanın doğu kıyısı ise ‘turizm tesis bölgesi’ adı altında imara açılıyor. Bu bölgede de turistlik oteller yapılabilecek. Sanayi alanı Plan çerçevesinde Balıkesir ve Çanakkale’nin bazı bölgeleri sanayi alanı olarak belirtilmiş durumda. Sanayi alanı olarak belirtilen bölgeler arasında en dikkat çekici bölge ise Bandırma. Planda Bandırma sınırlarında bulunan yaklaşık 4800 hektarlık bir alan sanayi bölgesi olarak gösterilmiş. Ülke genelinde eşine az rastlanır bir büyüklüğe sahip bu büyüklükteki bir sanayi bölgesi sadece Bandırma’yı değil bütün Marmara Bölgesi’ni etkileyebilecek bir kapasitede. |
-
Uzunlugu dusunulunce ınsaatı zor olacagı kesın,bunu yapabılecek dunyada 3,5 tane fırma vardır bence yapan muteahıt fırmadan daha onemlısı kontrol fırmasını bulmaktır o da yabancı olacaktır cunku ulkemızde boyle konularda uzman bır fırma yok. YANITLA