Bursa, Sahil Yolu Projesi ile Akdeniz İllerine Rakip Olacak
Bursa Valiliği, şehrin turizm potansiyelinin daha iyi değerlendirilmesi amacıyla yeni bir karayolunun planlamasını yaptı. Bursa'nın sahil kesimlerine turistik cazibe kazandıracak Gemlik-Mudanya ve Mudanya-Karacabey-Bandırma etapları olmak üzere iki etaplı olarak Bursa-Bandırma sahil şeridini kapsayacak projenin 2009 programına alınması için
Bursa Valiliği, şehrin turizm potansiyelinin daha iyi değerlendirilmesi amacıyla yeni bir karayolunun planlamasını yaptı. Bursa'nın sahil kesimlerine turistik cazibe kazandıracak Gemlik-Mudanya ve Mudanya-Karacabey-Bandırma etapları olmak üzere iki etaplı olarak Bursa-Bandırma sahil şeridini kapsayacak projenin 2009 programına alınması için çalışma başlatıldı. Projenin tahmini bedelinin ise 34 milyon YTL olduğu öğrenildi. Toplam 21,4 kilometre uzunluğuna sahip Gemlik-Mudanya sahil karayolunun 1. etabı tamamlandığında 60 dakika olan Gemlik-Mudanya arası kara yolculuğu 25 dakikaya inecek. İstanbul (Yenikapı)-Güzelyalı hızlı feribotunu kullanan araç sürücülerinden Gemlik-Orhangazi tarafına gidecek olanlar da Gemlik-Mudanya sahil yolunu kullanabilecek. Proje hakkında bilgi veren Bursa Valisi Şahabettin Harput, sahil şeridine yapılacak karayolunun Bursa'nın bir sahil kenti olduğunu ispatlayacağını söyledi. Bursa sahillerinin Akdeniz sahillerinden bile güzel olduğunu anlatan Vali Harput, "Akdeniz'de sadece sahil var. Ancak Bursa, sahillerinin yanı sıra eşsiz tarihi ve doğal güzelliklere de sahip. İşte dünyada ender olarak bir arada görülen bu sahil şeridini, iyi değerlendirmek zorundayız. Bu yönde yapılacak tüm çalışmalar Bursa'nın bir dünya markası olduğu iddiasını destekleyecektir. Proje, Bursa'nın sahil bölgesindeki ulaşım kalitesini de artıracak." dedi. Gemlik-Mudanya-Karacabey-Bandırma Sahil Karayolu projesinin iki etap halinde inşasını düşündüklerini kaydeden Vali Harput, projenin tahmini bedelinin 34 milyon YTL olduğunu açıkladı. Projeyle araç sürücülerinin zamandan tasarruf edeceğine dikkat çeken Bursa Valisi Şahabettin Harput, "Bölgede meydana gelen tatsız trafik kazalarının da önüne geçmiş olacağız. Ayrıca kent trafiğinin yoğunluğunun azaltılması noktasında bu etabın önemli katkıları olacak." diye konuştu. Projenin ikinci etabının 107 kilometrelik Mudanya-Karacabey-Bandırma hattı olduğunu bildiren Vali Harput, çalışmanın il özel idaresi kaynaklarıyla gerçekleştirilmesinin mümkün görülmediğini söyledi. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün bütçesinden projeye ödenek ayrılması için yoğun çaba harcadıklarını belirten Harput şunları söyledi: "Yol, valiliğimiz koordinesinde ilgili kamu kurumları işbirliği ile kısa sürede bitirilecek ve bu yolun yapılması Bursa'yı tam bir sahil şehri yaparken, İstanbul-Bursa ilişkileri de çok yönlü olarak halkımız lehinde gelişme kaydedecektir. Hem Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik hem de Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a proje hakkında bilgi verdik. Onlardan proje konusunda destek istedik. Projenin 2009 programına alınmasını talep ediyoruz. Bu yönde de ümitliyiz." |
-
MUDANYA'da artık denize girilemeyecek. Sahil şeridine hiçbir şekilde katkısı olmayacaktır. Sayın Atilla kardeşime aynen katılıyor, mevcut yapılaşmanın aynen korunmasını destekliyorum. Deniz doldurulacak,denize girilemeyecek. EEE ne yapayım ben böyle Mudanya'yı, denizi. YANITLA
-
Sahil Yolu projesi tanımı tüylerimi diken diken ediyor. Örnek mi istiyorsunuz? Karadeniz Sahil Yolu Projesi'ni hatırlayınız. Bu projenin de üzerinde düşünülecek çok konu içerdiği son derece açık. Sayın valinin de ağzından kaçırıp ip uçlarını verdiği gibi, bu güzergah topografik özellikleri, doğal güzellikleri, doğal plajları, içerdiği tarihi ve arkeolojik değerleri ile korunması gerekli bir alandır. Şu zamana kadar ulaşım yetersizliği nedeniyle, pek de rant amaçlı talan ve tahribata uğramamıştır. Yıllardır Bursa valiliği özellikle Mudanya-Karacabey Boğazı güzergahında rant talanına, illegal yapılaşmaya karşı mücadele verilmektedir. Ancak sağlanacak yeni ulaşım imkanları bütün bu çabaları boşa çıkaracak, kamu eliyle yeni bir talan dalgası başlatabilecektir. Amaç Bursa feribot iskelesini Bandırma ve/veya Gemlik-Orhangazi yönlerine bağlamak ise, K.G.M'nin projelendirdiği otoyolun M.K.Paşa-Orhangazi bölümü acil olarak tamamlanıp iskele bağlantısı Bursa geçişi ile irtibatlanmalıdır. (Bu arada iskelenin yer seçiminin yanlışlığı ve ulaşım sıkıntılarına zemin hazırlaması bir daha ortaya çıktı). YANITLA
-
Tüm Turizm yapan Ülkeler Sahil yollarini yok ederken bizim insanlarimiz dogayi katletmek icin deniz kenari yani Sahil yollarini tercih ediyor. Bakiniz Antalya-Alanya Sahilyoluna yüzde yüz daha ucuz turist gelmekte. bir kac milletvekili zengin olucak diye Sahilseridi diye bir sey birakmayin. Yakin ormanlari yikin sahilboyunca dogayi. Gün gelir asfaltta yüzersiniz. YANITLA
-
Son derece faydalı, yerinde ve heyecan verici bir proje olarak değerlendirilmli. Projenin gerçekleşmesini canı gönülden isterim!... YANITLA