br />
TÜRKİYE'NİN GEMİ ONARIMINDA ŞANSI BÜYÜK
Kuru havuzun
panamax tip gemileri alabilecek şekilde ölçülendirildiğine işaret eden Yavuz
Kalkavan şu bilgileri verdi: "40 metre iç genişliğinde ve 235 metre
uzunluğundadır. Tersanede gerek kendi personelimiz ve gerekse alt üstlenici
firma personeli olarak bin kişi çalışmaktadır. Boya ikmalcilerimiz
Jotun, International, Hempel, Sigma, Chugoku, Amerion ve Marine
Line. Tersanede kule vinçleri, Jib kreynler, gantry kreynler hizmet
vermektedir. Ayrıca cherry pickers, telehandler, forklift, bobcats gibi
özellikli araçlar bulunmaktadır. Günde kuru havuzda 30 ton saç işleme
kapasitesine sahibiz. Atölyeleri çok kapsamlı taleplere cevap verecek şekilde
donattık."
İnsan kaynaklarını ise doğru deneyimde, doğru verimlilik alanlarında en üst
faydayı yaratacak şekilde bir araya getirdiklerine dikkat çeken Kalkavan,
"İnanıyorum ki Beşiktaş Gemi İnşa ve Onarım Tersanesi gemi
onarımı ile Türkiye'nin iftihar ettiği onarım tersanelerinden biri olacak. Biz
bu konuya çok önem veriyoruz. Türkiye'nin gemi onarımı sektöründeki şansının
yüksek olduğunu görüyoruz ve altyapı yatırımlarımızı artacak taleplere uyum
sağlayacak şekilde daha da artırmaya devam edeceğiz" diye konuştu.
Yılda
40-50 arasında gemiye onarım servisi verebildiklerini, kuru havuzda ise
gemilerin büyüklükleri esas alınmak kaydıyla iki gemiye hizmet verilebildiğini
anlatan Yavuz Kalkavan, "Yine 500 mt'lik onarım iskelesinde de bir gemiye olmak
üzere toplamında 3 geminin aynı anda onarım hizmetini yürütebiliyoruz"
dedi. Palmali Denizcilik'e 10 gemi inşa
ediliyor
Uzakdoğu tersaneleriyle rekabetin çok zor
olduğunu belirten Yavuz Kalkavan, "Aynen onarım alanında olduğu gibi
gemi inşaatında da büyük maliyet avantajları var. Çin'de işgücü çok
ucuz, Güney Kore'de deneyim birikimi çok güçlü, yan sanayiler çok donanımlı.
Gemi inşada biz rakip olamayız. Ancak Türk gemi inşa sanayisi olarak
çok akıllı hareket edersek ayakta kalabiliriz. Bölgemizde mevcut güçlü
denizcilik kuruluşlarıyla çok iyi ilişkiler geliştirmemiz gerekir. Avrupa'da
Shortsea Operator dedikleri yakın limanlararası taşımalar yapan
gemi işletmecilerinin sahip olduğu küçük tonajlı belli teknolojileri
haiz gemileri var. Bu armatörlerle, iyi ilişkiler kurarak onları
Türkiye'de gemi inşa ettirmeye ikna etmemiz lazım" diye
konuştu. Cemre Mühendislik ideal bir
örnek
Cemre Mühendislik firmasının
Norveç'teki off-shore sektörüne hizmet eden bir firma ile
kurduğu işbirliğinin buna çok önemli bir örnek oluşturduğunu ifade eden
Kalkavan, şunları söyledi: "Altınova'daki tersanelerinde seri
halde spesifik gemiler inşa etmekteler. Bu örneklerin artması lazım. Elimizdeki
kaynakları çok ustaca planlamayla gerçeğe dönüştürebiliriz. Cemre Mühendislik bu
yönde ciddi bir örnektir."
Beşiktaş Gemi İnşa ve Onarım
Tersanesi'nde, Palmali Denizcilik Grubu tarafından
verilen siparişle 2010 Aralık- 2013 Eylül sürecinde olmak üzere
10 adet 7100 ton taşıma kapasiteli 10 adet nehir ve deniz tipi Ice Class
kimyasal/oil tip tanker inşa ediliyor. Yavuz Kalkavan,
imzalanan bu anlaşmanın gemi inşa sanayisi için çok büyük önem taşıdığını ve
Beşiktaş Tersanesi'nde bu gemilerin inşasında görev yapacak bin kişiye istihdam
sağlandığına işaret etti.
|