Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

3. Köprü için 5 Teklif Çıktı

İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ''Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Kesimi''nin ihalesine 5 teklif geldi. China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ-Yapı Merkezi-Arkon İnşaat firmalarından oluşan ortak girişiminin teklifleri, uygun doküman çıkmadığı için iade

yapi.com.tr / AA
1 3. Köprü için 5 Teklif Çıktı

İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ''Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Kesimi''nin ihalesine 5 teklif geldi. Tekliflerin alındığı Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonunda bir açıklama yapan Karayolları Genel Müdür Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı İhsan Akbıyık, ihaleyle ilgili bugüne kadar yaşanan gelişmeleri anlattıktan sonra gelen teklifleri şöyle açıkladı:
    
''Bugün saat 10.00 itibariyle ihaleye, Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu, China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ-Yapı Merkezi-Arkon İnşaat Ortak Girişimi, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat olmak üzere 5 teklif gelmiştir'' dedi. Akbıyık, ''China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ-Yapı Merkezi-Arkon İnşaat firmalarından oluşan ortak girişiminin uygun doküman çıkmadığı için tekliflerini alamadık. Zarflarını iade ettik. MAPA firması mecburi şartlar zarfı uygun çıktı. Ayırca son katılımcı Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limakİnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat firmalarının vermiş olduğu mecburi şartlar zarfı uygun çıktı'' dedi.
 
Yeterlilik zarfları önümüzdeki günlerde açılacak

Akbıyık, Yap İşlet Devret (YİD) modeliyle gerçekleşecek projeye ilişkin tekliflerin alındığı Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonunda, ihalenin bundan sonraki süreciyle ilgili de açıklamalarda bulundu. Önümüzdeki günlerde komisyonun teknik çalışmalarını yapması için yeterlilik zarflarının açılacağını kaydeden ve yeterlilik şartlarının 100 puan üzerinden değerlendirmeye tabi tutulacağını açıklayan Akbıyık, 70 ve üzerinde puan alan isteklilere, teklif zarflarının açılmasında hazır bulunmaları için iadeli taahhütlü bir davet mektubu gönderileceklerini ifade etti. Akbıyık, 70'in altında puan alan isteklilerin 'yeterlilik şartlarını sağlayamadıkları' için teklif zarfları ile yeterlilik dokümanları zarfının iade edileceğini ve görevlendirme dışı bırakılacağını belirtti.
    
''Mayıs ayında tamamlamayı umut ediyoruz''
    
Yeterlilik şartlarını geçen firmaların temsilcilerinin huzurunda teklif zarflarının veriliş sırasına göre açılacağını bildiren Akbıyık, ''Teklif zarflarının içeriğinin kontrolü yapılacak, belgelerinde eksiklik olan isteklilerin teklif mektubu açılmadan teklif zarfları iade edilecektir. Belgeleri tamam olan isteklilerin ayrıntılı incelemesi için oturum yeniden kapatılacaktır. İncelemenin ardından teklif zarfları yeterli bulunan isteklilere teklif mektuplarının açılması aşamasında bulunmaları amacıyla davet mektupları gönderilecektir. Sözleşme süresi, yapım ve işletme en kısa teklif, uygun teklif olarak kabul edilecek ve süreç bu şekilde sonlandırılacaktır'' diye konuştu.
Teklif mektuplarının basın huzurunda açılacağını bildiren Akbıyık, bir soru üzerine, ''Bunda pazarlık olmayacak. Verilen teklif geçerli olacak. En kısa sürede, Mayıs ayı içerisinde neticelendirmeyi umut ediyoruz'' dedi.
    
Araç garantisi 135 bin otomobil
    
Bu arada, 10 Ocak'ta yapılan Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Köprü inşaatı ihalesine teklif gelmemişti. Bunun üzerine harekete geçen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, projeyi 2 bölüme ayırdı. Revize edilen projeden 3. köprü ile 90 kilometrelik bağlantı yollarının YİD modeli ile ihale edilmesi kararlaştırıldı. Kuzey Marmara Otoyol Projesi'nin Asya ve Avrupa bölümündeki yaklaşık 314 kilometrelik otoyolların ise kamu kaynağı ile inşa edilmesi benimsendi.

Karayolları Genel Müdürlüğü, 3. köprü ve bağlantı yollarının geçeceği bölümdeki kamulaştırmanın tamamını gerçekleştirecek. İlk ihalede günlük 100 bin otomobile eşdeğer araç garantisi de yeni şartnamede 135 bine çıkarıldı. Yapılan bir yasal düzenleme ile köprü inşaatı KDV'den muaf tutuldu. İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprü, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprü'lerinin daha kuzeyinden geçecek. Garipçe ve Poyrazköy mevkisi arasına inşa edilecek köprü 1275 metre uzunluğunda olacak.

CCCC Yapı Merkezi-Doğuş-Arkon Ortak Girişim Grubu: İhaleye teklif vermedik

China Communications Construction Company Limited (CCCC) Yapı Merkezi-Doğuş-Arkon Ortak Girişim Grubu, 3. köprünün yapımını da içeren ihaleye herhangi bir teklif verilmediğini ve bu aşamada 3. Boğaz Köprüsü ihalesi ile ilgili olarak teklif sunulmasının mümkün olmadığının bugün tarihli mektup ile İhale Komisyonu Başkanlığına arz edildiğini duyurdu. Grubun yazılı açıklamasında, şöyle denildi:
    
''Kuzey Marmara Otoyolu Projesi (3. Boğaz köprüsü dahil) Odayeri-Paşaköy Bölümünün YİD Modeli ile Yapılmasına İlişkin İhale ile ilgili olarak 20 Nisan 2012 günü ihale öncesinde gerçekleştirilen ilk tespit yoklaması (var yok tespiti) için China Communications Construction Company Limited (CCCC) Yapı Merkezi-Doğuş-Arkon Ortak Girişim Grubu, herhangi bir teklif vermemiş olup, bu aşamada 3. Boğaz Köprüsü İhalesi ile ilgili olarak teklif sunmasının mümkün olmadığını, 20 Nisan 2012 tarihli mektubu ile İhale Komisyonu Başkanlığına arz etmiştir.''

http://www.yapi.com.tr/haberler/3-kopru-icin-5-teklif-cikti_91610.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Haritadan da anlaşılacağı gibi yeşil kalan alanları sarı hale dönüştürmek ve yeni yasaya göre de orman özelliğini kaybeden yerleri çoğaltarak buraları da yerleşime açmak amaçlı yapılmış bir proje açıkçası... Sadece rant... Herkes kendini düşündüğü sürece problem yok ancak yakında İstanbul ve yakın çevresinde yeşil diye bir şey kalmayacak. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yapılırken de Tem yolunun geçtiği yerlerde betonlaşma ve yerleşim olmayacak denilmişti. Günümüzde buraların geldiği nokta aşikar! İnşaatı yapmak isteyenlerin çok olması normal, herkesi daha çok para kazanmaya ve yarışmaya mahkum ederseniz, kimse gelecekte olacak doğal afetleri düşünmez. Ya da bizden sonrakilerin şehir gürültüsü ve tozundan bir an olsun uzaklaşarak, huzurla nefes alabilecekleri, dinlenebilecekleri yerler kalsın diye hareket etmezler. Ama bu da problem değil tabii, ne de olsa çeşitli otoyolların yanında yeşil alanlar var, ya da doldurularak yapılmış yeşil alan adı altında, mangal sefası merkezleri... Bu da göçebe olduğunu her zaman belli eden insanımıza yeterli olacaktır. Diyecek bir şey yok... YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!